Жаңалықтар

Хиджаб тартқан дұрыс па?

Белгілі бір мәселе жөнінде әр түрлі пікірлер болатыны заңдылық. Біз сол пікірлерді жарыққа шығару мақсатында «Бетпе-бет» деген айдар ашып отырмыз. Алғашқы әңгімеміз хиджаб жөнінде болмақ.

Қазір қыз балалардың хиджаб тартып оқу орындарына баруы туралы қарама-қайшы пікірлер айтылып жатыр. Әділет пен Білім және ғылым министрлері де осы тұрғыда екі түрлі ұстанымын айтты. Төменде біз де қыздардың хиджаб тартуы жөніндегі екі түрлі көзқарасты ұсынып отырмыз. Сонымен…

Хиджаб — исламның байрағы

Бауыржан ЕСМАХАН, облыстық орталық «Нұр Ғасыр» мешітінің бас имамы:

— Қыркүйек айында Әділет министрі Рашид Түсіпбеков оқу орындарында хиджаб киюге тыйым жоқтығын айтқан еді. Іле-шала Білім және ғылым министрі Жансейіт Түймебаев өз ұстанымын айтты, хиджабқа тыйым салды. Түймебаевтың уәжі бізге түсініксіз. «Білім туралы» Заңда хиджаб киюге болмайтындығы туралы жазылмаған. Конституцияда да әр қазақстандықтың діни сенім бостандығы бар екендігі көрсетілген. Елбасымыз бүкіл әлемдік және дәстүрлі діндер басшыларын шақырып, биыл Елордада  ІІІ съезд өткізді. Бұл съезд — әлемдегі тұрақтылықты сақтап, қауіпсіздікті қамтамасыз етуде ұтымды бастамаларымен дүние жүзіне танылған еліміздің халықаралық аренадағы саяси салмағын одан әрі ұлғайтқан маңызды іс-шара. Елбасымыз әлемдік дін өкілдерін бірлікке шақырып жатыр. Өкінішке орай, исламның ішінде бірлік, тұтастық жоқ. Соның бір көрінісі — хиджабқа қатысты дау. Хиджаб — сектаның көрінісі емес.

Қыз баланың басындағы орамалды тек  әншейін орамал ретінде қарауға болмайды. Қазақстанның байрағы бар. Ол — еліміздің мемлекеттік нышаны, рәмізі. Ту да шүберектен жасалған. Бірақ оны шүберектен жасалған деп емес, кең ауқымда түсінеміз, мемлекеттік рәміз деп құрметтейміз. Шетелдерде өткен олимпиадаларда еліміздің көк байрағы көтерілгенде шаттанамыз. Сол Туды біреу: «Ілме, көтерме» деп жатса, қандай күйге түсер едік? Сол сияқты егер қыз баланың басындағы орамалы жерге түсетін болса, біздің Туымыз жерге түсіп кеткендей қиналуымыз керек. Себебі, хиджаб — исламның Туы, исламның байрағы.

Қазір жұмыс орындарында, мектептерде, колледждерде қыз балалардың орамал тартуына байланысты түсініспеушіліктер болып жатыр. Алланың әмірін орындап, орамал тартып жүрген қыз балаларға мекеме басшылары тарапынан «Орамалыңды таста, әйтпесе жұмысқа қабылдамаймын, оқуға орамалыңды шешіп кел» деген мағынада әңгіме айтылып жатыр. Қыз балалар орамалды еріккеннен тағып жүрген жоқ. Ислам дінінде орамал тақсаң да болады, тақпасаң да еріктісің деген ұғым жоқ. Орамал тарту — парыз. Әйел адамдардың орамал тартуы — ер кісілердің сақал өсіруінен де үлкен парыз.

Түсініксіз: неге оқу орындарының басшылары кіндігін ашып жүрген қыздарды тәртіпке шақырмайды? Қысқа көйлек, ашық-шашық киім киген қыздарды неге жөнге салмайды? Студенттердің арасында кіндігіне сырға тағып алғандар да бар. Мұрнына сырға тағатындар да кездеседі. Тіпті, кейбір жігіттер құлағына сырға тағатын болды. Ерсі нәрсе, міне, осылар. Неге осы әдепсіз әрекеттерге көз жұма қараймыз?

Ислам дінінде әфғал мүкаллафин деген бар. Бұл — балиғатқа толған ақыл-есі дұрыс  кісілерге міндеттелген істер. Сол міндеттелген істің бірі — хиджаб тарту. «Әйелдерге айт, өздеріне харам етілген нәрселерге қарамасын. Ұятты жерлерін зинадан, күнә атаулыдан қорғасын. Мәжбүр көрінген жерлерінен тыс әдеміліктерін көрсетпесін. Орамалдарын жағаларын да жабатындай етіп тақсын».  Бұл — Нұр сүресінің 31-аяты.

Хиджаб — құлшылық-ғибадат мақсатымен киілетін киім.  Құранда қыз-келіншектердің киетін киімінің нақты пішімі көрсетілмеген. Бірақ нақты қай жерлерді ашық қалдыру керектігі жазылған. Мәжбүр көрінген жерлер дегеніміз  —  бет, білектен төмен екі қол, тобықтан төмен екі аяқ. Сондықтан басқа дене мүшелерін жабу керек. Бұл — Алланың бұйрығы.

Қыз балалар үйінде: ата-анасы, жолдасы, бауырларының ортасында орамалды жеңіл тағуына немесе тартпауына болады.

Жалпы, қыз балаларға балиғат жасынан бастап орамал тарту парыз болып саналады. Қыз балаға 7, 8 жасынан бастап орамал тағу туралы уағыз айтып, балиғатқа толмаса да хиджаб тартуына болады.

Әйел адам өзінің дене бітімін ерекше айқындамайтын кеңдікте кез  келген киім үлгісін таңдауға құқығы бар. Мұндай киім киюдегі мақсат — қыз бала ер кісіні өзіне қызықтыратындай дәрежеде киінбеуі керек.  Киімнің түсі, материалы әркімнің талғамына байланысты. Әйелдер қазіргі заманға сай етіп, киім тіктіріп те киюлеріне болады. Сәнді, өзіне жарасымды, жалпы эстетикаға сай киім киюге ислам дінінде қарсылық жоқ. Сауд Арабиясы мен Ирандағы әйелдер сияқты қара киім киіп жүру үрдісі барша мұсылмандарға парыз емес.  Дегенмен қара түсті киім кию күнә да емес. Ең маңыздысы, мәжбүр көрінген жерлеріңнен басқа дене мүшелері көрінбеуі тиіс. Кейбіреулер бетін жауып алады. Паранджа, никаб кию де парыз емес.

Әйел адам Құран өлшемдерінен шықпау шарты мен әр мұсылман киім үлгісін өзінің менталитеті мен әдет-ғұрыптарына, заманына қарай, әрі өздері өмір сүріп отырған жерлері, ауа райы ерекшеліктеріне ыңғайлы етіп таңдап алуы керек. Мысалы, қазақ жерінің әр өңіріне тән әйел кимешегі болған. Тіпті, әйелдердің жас ерекшеліктеріне байланысты  да кимекшек тігілген. Кимешектеріне қарап, әйелдің жасын шамалауға болады. Тіпті, оның емізулі баласы бар-жоқтығын да кимешектен аңғаруға болатын.

Ата-бабаларымыз: «Ғұрпымызда орамал тарту жоқ» деп Құран қағидасына қарсы шықпаған. Керісінше, оны ғұрпымен сабақтастырып, ой-өрнегімен көмкеріп, өзінің төл киім үлгісіне айналдыра білген. Бұрын келіндер ата-енесінің, қайынағаларының алдында орамалсыз жүрмейтін болған. Қазір де бұл үрдіс сақталған.

Кейбір мұсылман елдерінде көптеген әйелдер сауатсыз екен. Құранның әмірі, пайғамбарымыздың хадисінде біздің Қазақстанда Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың жүргізіп жатқан саясатында  білім алу керектігі туралы айтылған. Құран Кәрімдегі ең бірінші әмір — «оқы!». Хадисте әйел адамға да, ер адамға да діни және дүниеауи білім алу парыз деп жазылған.

Бірде мешітке колледжде оқитын қыз бала келді. Ол дәріс алатын оқу орнында хиджаб тағатын қыздарға қысым көрсетіліпті. Әлгі қыз бала егер колледж басшысы орамал тартуына түсіністікпен қарамаса, онда оқудан шығатындығын айтады. Оқу орнының басшысы адамның діни сеніміне тиісіп жатыр. Қыздарды қыспаққа алып, орамал тартуға тыйым салына берсе, онда бірте-бірте орамал тартатын қыздардың барлығы оқуды тастап кетпесіне кім кепіл? Бұл Құранға да, хадиске де, Елбасының саясатына да қайшы келеді.

«Хиджаб тарту —  қазақта жоқ дәстүр»

Алтай ТАЙЖАНОВ, философия ғылымының докторы, профессор:

— Қазақстан — мұсылман мемлекеті емес, мұсылмандар тұратын ел. Қазақстан — зайырлы мемлекет. Біздің елде дін мемлекеттен бөлек. Сондықтан дінге сенеміз бе, сенбейміз бе, діннен шығатын этнографиялық, этнологиялық ұғымдар, салт-дәстүрлерді ұстаймыз ба, ұстамаймыз ба, өз еркімізде.

Қазақ әйелдері еш уақытта хиджаб тартпаған. Хиджаб тарту — қазақта жоқ дәстүр. Сондықтан біз осы жоқ дәстүрмен күресуіміз керек.

Қазақтар көшпенді болған. Мал шаруашылығымен айналысқан елдің ер азаматы да, әйелдері де ат үстінде жүрген. Ал атқа мінген кісіге етегі жер сызған ұзын киім кию — оның қимыл-қозғалысына қолайсыз екені белгілі.

Ертеде қазақ әйелдері бас киімінің жүзден астам түрі болған. Мысалы, бота бөрік, бұлғын бөрік, дөңгелек бөрік, жалбағай, т.б. Сол жүзден астам бас киімді әйел адамдар жас ерекшелігіне байланысты кие білген.

Қазақ ешқашанда бесіктен белі шықпаған қыз балаға орамал тақпаған. Қыз баланы еркелетіп, жат жұрттық деп ерекше қадірлеп, әлпештеп  өсірген. Рас, қазақта орамал тарту үрдісі бар. Орамалды қыз бала келін болып, босаға аттағаннан кейін таққан. Бірақ жас келін балалы болғанша қыздың киімін киіп жүре берген.

Қазақ әйелдеріне қазір де хиджаб тағудың ешқандай қажеттілігі жоқ. Мүмкін діндар әйелдің рөлін сомдау үшін киноға түскенде, қойылым кезінде хиджаб тағу керек болар. Бірақ күнделікті тірлікте кішкентай қыз бала түгілі, орта жастағы, тіпті егде жастағы әйелдер үшін де етегі жер сызған ұзын көйлек киіп, орамал тарту қажет емес. Өзіндік пікірі қалыптасып үлгермеген мектеп жасындағы балаға орамал тартудың өзі — оны қорлау. Баланың басына орамал тағу — оның балалығын талан-таражға салу. Бала болғаннан кейін ол ойнайды: секіреді, жүгіреді. Осы тұрғыдан алғанда орамал тағу — баланың мүмкіндігін шектейді. Оның үстіне, жас  баланың орамал тағуы оған психологиялық соққы болуы мүмкін. Сыныптастары оған таңырқай қарауының өзі жас баланың психологиясына кері ықпал етеді. Бала — бала. Қасында отырған ер бала орамалын тартып ойнауы мүмкін. Сондықтан жас баланың басына орамал шандып қойған ата-ана мұны да ойлағаны жөн. Меніңше, бұл мәселеде алдымен ата-ананы тәрбиелеу керек.

Бұрын мектептерде қыздарға сырға, сақина, алқа тақтырмайтын еді. Қазір балалар соңғы үлгідегі ұялы телефон ұстайды. Тіпті мектепке жеке көлігімен баратын балалар да бар. Бұл —  балалардың психикасын бұзады. Сондықтан мектептің өз дәстүрі, өз формасы болуы керек.

Хиджабты тек қана мектеп оқушылары емес, арнаулы, орта, жоғары оқу орындарының оқушы, студенттері де тартпауы тиіс. Себебі, олар зайырлы мемлекеттің зайырлы оқу орнында оқып жүргендігін ұмытпағандары жөн. Сондықтан студенттер, оқушылар  оқу орнының талаптарын орындауға міндетті. Оның үстіне білім беру мекемелерінде хиджаб тартатын адамға жағдай жасалмаған. Мысалы, хиджаб тартқан қыз шетел тілдері бөлімінде оқиды делік, сабақ барысында ол құлағына құлақша киюуі керек. Орамалды шандып тастаған соң, қалай тыңдайды?

Егер оқушы немесе студент оқу орнының басшысы орамал тартуға тыйым салғаны үшін оқудан шығамын десе, еркі білсін. Негізі діни оқу мен таным және ғылыми оқу мен таным екеуі бір-бірін жоққа шығармайды. Бірақ түптің түбінде діни түсініктегі адамға зайырлы мемлекеттің оқуын оқығаннан пайда жоқ. Рас, діндар болса, діни оқуға түскені жөн.

«Мұсылманбыз» дейтін кейбір әйелдердің киген киімдері сыпырғыш сияқты, етектері жер «сыпырып» жүреді. Ұзын етек көйлек кигендердің қоғамдық көлікке қалай мінетініне қайран қаламын. Олардың етегін біреу басып кетеді немесе өзі басады, сонда тазалық қайда?

Хиджаб тарту үшін Құранды араластырмау керек. Құран — қасиетті кітап. Қасиетті кітап кез келген адамға қол жетімді болмайды. Кешегі маскүнемдердің көпшілігі қазір діндар болып кеткен. Солар әйелдеріне тыйым салу үшін Құранды алға тартады.

Қысқасы, дінге біржолата бет бұрған адам ғана хиджаб тартып, етегі ұзын көйлек киюуі шарт. Оқушы, студент, жұмыс істейтін әйел адам ондай киімді кимегені дұрыс. Әйел адам ораза кезінде, туысы қайтыс болып, садақаға барғанда ғана орамал тартуына болады. Ал одан басқа уақытта әйелдердің барлығы сәннен қалмай, өзінің қалауы бойынша киінгені абзал.  Жаппай етегі жер сызып жүретін көйлек кию, жағына дейін жасырып орамал тарту — ақылға сыймайтын әрекет.

Әзірлеген Гүлжан БАЗЫЛҚЫЗЫ.

Басқа жаңалықтар

112 Comments

  1. Профессор деген ат оңай ат емес.
    Бірақ атыңа затың сай емес әңгіме айтып отырсың. Санасы уланған, дұрыс бағыт-бағдары жоқ, түсінігі таяз адамның әңгімесін айтып отырсың. Мен дінге көз қарасым басқа, өзім әлі намаз оқымаймын, Алла өзі кешірсін, бірақ орамал тарқандар тек діни оқуға барсын дегенді түсінбеймін. Философия ғылымының докторы айтатын әңгіме басқаша болуы керек сияқты, өте тайыз, мардымсз әңгіме. Өкінішті ақ, оқыған философтар осылай тұжырым жасаса, жай халық не айтар екен?

    1. Профессордан акылды боллганын гой, Елдин алдында профессорды калайша балагаттап отырсын? Онын акылы саяз деп отырган сен де коргенсиз екенсин,оз акылынды корсеткин келди ме? Казактын кай тарихынан хиджап киген кыз туралы окыдын? Абайдын, Шакаримнин ажелери карындастары хиджап киди дегенди естидин ба? Сен секилди билимсиздер кыздарды акылга салудын орнына, косылып отырсын хиджапка. Хиджап шыгыстан келген угым. Кормеисин бе молда бир де бир кураннан соз келтирген жок хиджап кисин деген.

      1. Кайрат бауырым сіз дұрыс түсінбедіңіз. Хиджаб деп айтып отқан жоқ жұрттар. Бөгде ерлерден көздерін сақтасын деп отыр. Дина Нұрпейісованын портретін қарашы мысалы.Ұятын жаба білді. Қыздар хиджабты еріккеннен киіп жүрген жоқ. Ұятын қорғап жүргендер. Қазақтар хиджаб кимеген деп айтасын. Ал айтшы бауырым ата бабамыз кезінде қазақ қыздары шашын қысқартты ма.Жоқ,бұрымды болды.Қысқа киім киді ме? Жоқ етек жеңі ұзын көйлек киді. Ендігі сұрақ бауырым Неге хиджаб киетіндерге шошына қараймыз және Неге ашық киім киген қыздарға ата бабамыз кезінде қыздарымыз бүйтіп кимеген деп айтпаймыз?

  2. Қазақ әйелдері еш уақытта хиджаб тартпаған. Хиджаб тарту — қазақта жоқ дәстүр. Сондықтан біз осы жоқ дәстүрмен күресуіміз керек-дейді профессор мырза,сонда жоғарыда айтылған қысқа көйлек, ашық-шашық киім, кіндігіне сырға тағып алғандармен кім күреседі? Менің түсінбейтінім дінмен саясатты былай қойғанда,жартылай жалаңаш әйел-қызыңмен бір дастархан басында қалай отырасын? 

    1. Дұрыс айтасыз. Хиджаб тақса да, тайпаса да өз еріктері. Міндет деп, қанша дәлел келтірсе де түсінбейтін халық қой. Тек ашық-шашық жүрмей, белгілі бір тағу керек деген жерде орамалды ұмытпаса болды бастысы.

  3. Профессордын түсінігі таяз екен,былайша айтканда кішкентай баланын ангімесі.Өзі дінді ұстамайды екен енді баска адамдарга дінді ұстауга мұрша бермейме?Осындай адамдар Исламнын өркендеуіне қатты кедергі келтіреді!

      1. профессор кателеспейди деп кайда жазылган
        Абай Кунанбаев Алланын ози де рас сози де рас
        рас соз ешуакытта жалган болмас деген
        ал Абай профессорыннан сан есе акылды

  4. Хиджаб деген не? Әй бір туған қара қазақ қыздары қазақ халқында хиджаб деген жоқ. Өж көріктерінді неге өздерін тығасындар. Намаз оқысан жөндерінмен оқындар Хиджаб кию міндет емес кой

    1. Ассалаумагалейкум баршанызга! Біріншіден профессорды балағаттау дін тұрғысынанда, адами тұрғыданда дұрыс емес. Құранды оқыған болсаңыздар мұсылман мұсылманға бауыр, дос.Балағаттау түгілі оны ренжітугеде болмайды. Сондықтан өзімізге күнә алмай дұрыс сөйлейік. Профессордың айтканымен мүлде келіспеймін өзімде, дінді ұстанған дін оқу орнында оқысын деген не деген сұмдық, әрбір адамның мейлі ол дін жолын ұстансын,ұстанбасын әр білім саласына деген өз қызығушылықтары болмай ма,сонда оның қабілетін дарынын оқуға деген қызығушылығын тұншықтыру емес па?Таң қалғаным осындай керемет профессор ағайымыз қалайша айтып отыр екен, ол Тайжанов ағай бізге лекция оқыған ағай,лекциясы қандай керемет өтуші еді.Ағайдың хиджаб киетіндерге жағдай жасалмаған деді,Неге жасамасқа?Өз жерімізде тұрып өзге ұлт өкілдеріне қаражат бөліп зәулім зәулім церковьтар салып беріп жатырмыз, оның қасында оқу орнында 1бөлмені намазхана қылуға қиямыз. Ағайдың осылай баяндама жасағанына ренжідім, хиджаб кигісі келіп жүрген қыздар осыны оқып , ее профессор солай айтыпты,ол көп оқыған,ол білмегенде кім біледі деп хиджабты дұрыс түсінбеулеріне кім кепіл?Арайлым сізге келер болсақ,хиджаб деген не дейсіз?өз көріктеріңізді тығасыздар дегеніңізде ағылға сыймайды. Онда жүрейік барлығымыз көркімізді барлық еркек қауымына паш етіп,онсызда жүрген жокпыз ба?барлық еркектерге сұлулығыңызды көрсеткеніңізбен сол барлық еркекке күйеуге шықпайсыз го,әйел адам тек өз болашақ жарына ғана сұлулығын,көркін көрсете алады ал қалғандардың көзіне түспеуге тырысу керек,барынша.Сондықтан дінді жете түсінбей,білмей сөзді оңға солға жұмсауға болмайды.Ізденіңіз,біліңіз содан кейін нақты дәлелдермен сөйлеңіздер! Баршаңызға амандық тілеймін)))!

    2. Арайлым жаным салем неге казакта болмаган сен оте шатасып турсын,казакта асересе ажелеримиз кимешек киген узын койлек киген сен Абай Кунанбайев ол киси топы киген тек кана ол киси гана емес басака аталарымызда ажелеримизда киген,енди казир неге кимеске уйтип аитпа озине кине жазгыздын. Хиджаб кандай адеми киим сен оны тусин жанеде оган коп тил тигизбе айтпесе Алланын кахарына ушырауы мумкинси

    3. Арайлым барлық қыздар сен сияқты көкірегін ашып, мини юбка киіп еркектердің нәпсісін қоздырып зина жасап жүрсе, болашағымыз не болады. Сен чорти кисең, қызың труси киіп жүреді, немереңді айтпаса да түсінікті. Хиджап міндет емес дейсің,- жарайды қыздар хиджап кимесе АЛЛА Құранда бұйырғандай әурет жерлерін жапсын. профессор СЫМАҚ Алтай ТАЙЖАНОВ Қазақ әйелдері еш уақытта хиджаб тартпаған,- дейді. Сонда профессордың әжесі сен сияқы чорти киіп аузы басын маймылға ұқсап бояп бөксесін мускулдарын көрсетіп жүрген ба? профессор деген атақты ақшаға сатып алған біреу шығар немесе өзіне ұқсаған құдайсыз біреу берді ма?

      1. Тағы айтарым… Профессорға… Конфуцийды оқи бергенше Қазақ тарихын әсіресі Абай Құнанбаевтың, Шәкәрім Құдайбердіұлының жалпы қазақ зиялыларының жанұясын жақсылап оқысын дер едім. Сіз сияқты дінбұзарлардың кесірінен қазақ қыздары (кейбіреулері) осы күнге жетті, яғни ар-намыс, ұят дегеннен жұрдай болды.

  5. профессордын айткан создерине толыктай косыламын. Хиджаб араб халкынын дастури оларда кара тус дастурли тус, бизде ол касирет пен кайгынын туси, сондыктан кошеде кара хиджаб киген кызды корсем шошынамын. бул дурыс емес деп ойлаймын. Орамал тарту жонинде, кишкентай балага орамал тартып не керек, келин атанган сон орамал тарту миндет, бирак оган дейн бул ерси.

      1. Хиджаб Араб елинин киымы емес. Араб елинин улттык киымы иш киымдер болган, кейннен ер адаммен айел адамдардын ойы бузылып напсилерин тыйа алмаган, соннан сон оларда катты кумды дауыл болып сол дауылдан коргану максатында киген тек коздерин калдырып. Ондагы ыстык ондагы дауылга сиздерде шыдай алмайсыздар деген ойдамын. Мен намаз окып жургениме 1 аптанын шамасы болды. Канша адамнан каншама соз естидим. Бирак ешкимди де ренжитпей озиме унаган киымды киемын бастысы тизеден асырып койлек билекти жабатындай етип шашымды жинап не орип журемин. Менин басты иманым, журегимнин тазалыгы ол устине кигенмен немесе шешкенмен журегин таза болмаса барлыгы бос ауре.

    1. Сіз «Хиджабты» «Паранжамен» шатастырмаңыз.Нұр сүресінің 31-аятында:»Орамалдарын жағаларын да жабатындай етіп тақсын»-делінген.қай орамалды көрдіңіз жағасы (мойны) жабылып тұрған.Ал жауып тақсаң хиджаб деген сол болмайма.Қыздар жасынан бастап осбалиғатылай киінсін деген.Ал Паранжа деп- қара түсті,бетінің бәрін орап алатын киімді айтады..Айналайын қазақтар хиджабты «мойны жабық орамал» деп түсініңдерші.Сіздерге енді солай айтатын болдық қой

      1. Ассалаумалейкум мусылман бауыр тателер,синилдер,агалар жане инилерим!Хиджаб деген ол бир термин соз.Онын магынасы Ауретин жабу…Аллах буйрыгы..Куранда жазылган.Сондыктан,талас-тартыс пикирлер ешкашан битпейди.Кимде-ким Ислам ды,шаригатты,Куранды,Акирет кунди,Периштелерге сенсе Тозак пен Жумакты тусинсе,Аллахтан корыкса керисинше Хиджабка карсы болып жаткан бауырларга дугаетейик…Шашын корсетип фигуралары мен дене мушелерин анык корсетип ашык ссовременныймыз деп киинип жургендер Акиретте кандай азап боларын билсе,Ин ша Алла коздерине жас алган жагдайда жабылып журер Альхамдулиллах.

  6. Казакстан – зайырлы демократиялык мемлекет. Бул елде кимнин не киетинин арким ози биледи. Осы угымга салсак, Алтай Тайжанов мырзанын сози озине ози карсы.
    Мусылман айелдерге аурет жерин жабу парыз. Ол жалпы атауда хиджаб аталып кеткен. Айтпесе Алла Тагала ауретти жабуды тек арабтарга парыз етпеген.

    Казак тарихын филсософ мырза жаксы билетин болса, кимешек дейтин киім болганын билуи тиіс.
    Казак кыздары орамал такпаган деген пикирдин де, таккан дейтин пикирдин де жаны бар.

    1) Балигат жаска толганша орамал (хиджаб) тагу міндет емес. Парыз балигат жастан басталады
    2) Ескеретін нарсе, сал ертеректегі казак кыздары балигатка тола салысымен, турмыска шыккан, казіргідей 22-ден кейін, 30-га жакындаганда деген ангіме болмаган. Турмыска шыккан жан орамал таккан. Ягни шаригат шартын балигат жасына толып, орындап тур.

    3) Дін деген озінше бір болек, арнайы айналысатын дуние емес, профессор мырза. Бул омір сурдін дурыс салты. Дінмен айналысатындар гана ауретин жапсын деген нарсе жок. Гылыммен айналысатындар кітап окысын, философтар гана ой айтсын деген жок кой.  

  7. Хиджаб кию Алланың Құранда бұйырған әмірі емеспе? Оған тек білместермен Жаратушының бұйрығына түкіргендер ғана қарсы болады.
    «Өзің білме, білгеннің тілін алма!» деген теріс бата есіме түсіп тұр.

  8. Аса аса камкор ерекше мейримди Алла тагалага шексіз мактаулар болсын,бауырлар  билмегнди кеширмесен,сенин билгендигин кайсы деген гой,онсызда диннен шошып жургендерге олай айтпайык,адамзат инкары пайгамбарымыздын коркем минези гой биздин басты каруымыз!Алла калаган куни оларда тусинеди.тек дуга жасау керек,озимиз азбыз тагы осылай болинип кырылсак,не боламыз?(руга жузге болингенди былай койганда).Ал сиздерге айтарым омирге биздин келгендеги максатымызды дурыс тусинейк,биз ку тиршиликтин ермеги емес,ол биздин ермегимиз болуы керек!Алла тагала баршамызга иман насип етсин!

  9. Бауырым такпасан сен такпайтын шыгарсын хиджабты,бірак дурыс жолда журіп хиджаб киген кыздарга ангімен болмасын да!Сен кошеде хиджаб киіп жургендерден шошынатын шыгарсын сенін жартылай жаланаш жабайы кейпінді коргенде сенен де крншама адам шошитын шыгар!акылы таяз діни білімі жок адамдар пікір жазуын койсында!

    1. Мен де шимкенттиким да е. Құранда парыз етiлген болса,мына жерде не базар бауырлар? Қайсысң осыған қарсы шығасың?! Мумкүн бiр хиджаб туралы аятымен бiр сүре ойлап табарсың?! Сендердiң пiкiрлерiңдi ешкiм сұраған жоқ. Парыз ба парыз. Ұнаса да сол,ұнамаса да сол. Құранды өгерте алмайсың. Қазақ па араб па барибир! Құран ортақ.

  10. Ассалаумагалейкум,жамагат!Арайлым сіз екеуіміз аттас екенбіз.Хиджабтын міндет емес екенін қайдан оқыдыңыз?Аллаһқа шүкір мұсылманмын, әрқашан тағып журген жиджабымды МАҚТАН тұтамын!!!!!!!!

  11. Салем достар,
    Менiн сурагыма жауап жазсаныздар, айел адам бiр рет хиджаб киген сон оны шешiп тастай ала ма? Егер шеше алса кандай себептермен? Рахмет!

  12. Хиджап киюді Аллах бұйырды. ел алдында жүрген осындай адамдар осындай пікірде болса біздің мемлекетте дінімізде ерін ұстанып жүруімізге кім кепіл:? ата заңда хиджап киюге тыйым салынбаса да мемлекеттік қызметкерлерге қалайша тыйым салынғанын түсінбедім?

  13. Дурыс айтылган соз,косыламын. Осы кисиге карсы шыгып отырган кисилер сол фил гыл профессорынан артык билмейди, ойткени филсософияны билетин адам дінді де жаксы біледі. Араб тілін түсінбейтін адамдар намаз калай оқитынына таң қалам,арбша түсінбейді не жазылып турұрғанын да білмейді.Мысалға ұсталған сотка сатып тұрғандар бари шет-шетинен намаз окитын адамдар, ал сотка кайдан келген,  урланган телефондар. Сондыктан да ол кісімен таласпай-ақ қойыңдар, ол кісіден артық білмейсіңдер.Қазақ тарихына үңілер болсақ ондай салт жоқ.

    1. Саган Аллахтын буйрыгы емес салд дастур манызды болганыма!салд дастур дейди екенсиндер сендер сол салт дастурди сактап саукеле казактын киимдерин киип журсиздерме?жок арине..сондыктан Пышакты биринши оздерине тыгындар ауырмаса адамдарга.

  14. мен хиджаб киетіндерге қарсымын,әрине барлығына бірдей емес оны өз шын дінге берілгендер тақса болады.Қазір көпбісі сол жолмен нан тауып жеуге шатастырып алған.Қазақта ондай жоқ деп айтуға келмейді,алдын Шаман дініне сенсек,кейін христян… келе уақыт көрсетеді.қай дінге сенсеңдер сене беріңдер.ТӘҢІР ЖАЛҒЫЗ ҒАНА.хиджап кигендер дұрыс деп айта алмаймын,өйткені сол діндегілер бір бірімен қауымдасып өмір сүреді.Көбісі саудамен айналсады,сөздерімен істеген істері ұқсамайды.

  15. оранған қыздар өздерің тыныш жүріңдер,оқисындар ма?түзу оқыңдар әркімге өтірік намаз оқыңдар деп айтпай,сен өздерің қай дінде жүргендеріңді білесіңдер.Сендер мұсылман діні емессіңдер,соның кебін кигендерсіңдер.қыздары жігіт табу үшін оқитындары бар сендер соны бизнеске айналдырғансындар…….. ал,жігіттері де асып тұрған жоқ .айналып келгенде қазақсындар өздеріңді өздерің бүлдіріп жүрген.

  16. Әрине, жақсы бар жерде, жаман бар, шындық бар жерде, жалған бар. Бес саусақ бірдей емес. Адамдардың бұлай әртүрлі пікірде болуы, мумкін, заңды құбылыс шығар. Бірақ ақиқатты анықтай алмай жүрген адамдар үшін нендей өкініш. ИСЛАМ дінінен мүлдем хабары жоқ адамдардың сөзін есту бір жағынан қорқынышты екен. «Құдайдан қорықпағаннан қорық» дейді қазақ. Мен тәкаппарланып, өзім бәрін білем деп тургам жоқ. Мен сол адамдарға қатты жаным ашиды. Мен өзім хиджаб кигім келеді. Ол парыз екенін де білем. Бірақ мен не істей алам, үйдегілер рұқсат бермейді. Мен Аллаhтың разылығы үшін амал істегім келеді, бірақ олай ету үшін ата-ананың да разылығы керек екенін түсінем. ИншаАллаh болашақта иманы берік, 5 уақыт намаз оқитын, Аллаhтан қорқатын мүмін мұсылманға күйеуге шықсам, мумкін ол менің хиджаб киуіме қарсы болмайтын шығар. Менің хиджаб киуіме қарсы адамдармен арпалысуыма маған көмектесіп, маған қорған болар деген ойдамын.

  17. хиджап деген создин магынасы перде, тусинбестик ,каламау ,дурыс кормеу магынасын билдиреди .Казак атам уят беттин пердеси деген уятты жерин жабатын ар улттын озине тан киими бар ,улттык дастурине кастандык жасамайын десе оз ултынын кимин киип салтын кадирлесин , мусылман болу ушин ауган ,пакстан, турк, арап киимин кинудин ешкандай кажети жок. халыктын арасындагы араздык тудыру фитна адам олтиргеннен де зор куна,дин тек сыйластыкка береке бирликке шакырады сондыктан хиджап киген гана мусылман деген пикр калыптаспауы керек. куранда аграф суресинде 26 аят киимнин ен абзалы, ен Алла дурыс коретини уяттан тигилген имани киим деген, уятын болмаса билгенинди исте деген казакта соз осыдан калган ,дана ата бабан дастуринен кате таба алмайсын. улт боп калам десен дастуринди сакта. бурын турки тектес 49 улыстар болган казир содан 22 гана калды калганы жойылып кетти, тукымы куру тилин дастурин устамаудан , мусылмандык журекпен кабылданады кииммен емес

  18. Хиджаб кию парыз!!!!Ол АЛЛАХтын буйрыгы!!!!!!!! !Оган ешким карсы келе алмайды!Хиджабт ы кигендермен куанудын орнына карсымыз!неге?жаксы жолга тусти емес пе?Намаз окымасада хиджабты мода кылган кыздарымызмен куанбаймыз ба?оЙТКЕНИ,Ашык-шашык киинип,киндигин ашканнан жаксы емес пе?!

     

  19. Хиджаб кию парыз!!!!Ол АЛЛАХтын буйрыгы!!!!!!!! !Оган ешким карсы келе алмайды!Хиджабт ы кигендермен куанудын орнына карсымыз!неге?жаксы жолга тусти емес пе?Намаз окымасада хиджабты мода кылган кыздарымызмен куанбаймыз ба?оЙТКЕНИ,Ашык-шашык киинип,киндигин ашканнан жаксы емес пе?!

  20. Неге окушылларга,студенттерге, жумысшыларга Хиджаб кимеске!!!!!Буган биз неге карсымыз!!! Еуропа киим  улгисиндеги кыздарымызга карап жас насерте улги алмай ма?Оданда укимет басындагылар Хиджабка тьиым салганша:неге биз оз киимдеримизди хиджаб у4лгисинде,неге кимешек улгиситнде тигип кимеймиз!!!бизде ондай киим тигетин дизайнерд=лердин ози рухани сауатсыз!!биз солардын кесиринен осы маселени улкен проблемага айналдырып отырмыз!!!!Неге мемлекет басындагылар улкен дизайнерлерге ашык шашык киим тигуге тиым салмаймыз!Жабык ари улгили болып туратын,АЛЛАХтын буйрыгы хиджабка тиреле бергенше!!!ОДАНДА ашык киимдерди куртудын орнына истеп жатканымыз мынау!!!!

  21. АСсалаумагалейкум жамагат!!! Жалпы казак кыздарына жабынып журген абзал!!! Оранып,узын кию бул АЛЛАнын буйрыгы дейди гой!! Уятты жерлерин жауып журсе жаксы болар еди!!! Ал, Хиджабка келер болсак мен оны миндетти турде кию керек деп ойламаймын!!!! Орамал тагып , уятты жерди жауып журсе болды гой!!!!

  22. Ассалаумагалейкум,мусылман бауырлар!! Мен хиджап киюди парыз деп санаймын, ол Аллахтын буйрыгы.. Оранып жургендерден шошыманыздар! Олар Аллахтан коркатындар! Бугинги кунин емес,ертенгисин ойлап жургендер! Киндигин ашып жургендердин ертенги куни болашагына балта шабылмасына ким кепил? Кудай бетин армен кылсын… Хиджап кигендер оз ауреутерин жауып жур!

  23. Салеметсиздерме! мен барин толык огандаймын, ар адам оз сана сезими, оз туйсиги бар емеспе бири хиджап киген карсы, ал бир оны киген адамдар карапайым халыкты жамандап, оз елдеринде оздеринмен дауласканша, сол хиджап бурын соныды болмаган, мен казир 23-ке толдым оз басым намаз окымайм бирак, алда намаз окуга талпынып журмин, окмайтын себебим арабша созди тусинбейм, ал хиджапка келетин болсак, бурын ата-ажемиз ата-бабамыз кимеген ондай салт дастуримизде жок, мен оны осы 2006жылдан бастап корип келем, арким оз ойына жауап беру керекко, ар адам ар-турли казахтын кызыннын бари ашык шашык кинип жаткан жок, биздин акемиз шашын кима, ашык деп айтатын бирак орамалды тек турмыска шакканда барып кию керек деген естиген едим, ал хиджап биздин елге тан емес жат кылык. мен юбка кимейм шалбар кием бирак жабыстырп киюдинде кажет жок озине уйлесимди, барлык жерин жауып туратын баскада ар кыздын озине жарасып туратын кимдер бар емеспе,неге сол хиджапка карап калдындар. Орамал такпа демеймин, так уйлессе оны кабат-кабат кып оранып алган неси жаксы, мен анам ажем, женгелерим бари бастарынан 1де 1рет орамал тастаган емес, себеби олар уйдин бири, келини бири улкен анасы, бири ажеси олар солай бизге тартип берип отырад. ал кара жамылып хаджап киiп устерине адам бас айндыратын духи шашып ап журген талай коргем, даже сол духиларды сол оранган кыздар 250тенгеден сатып турад, не десем духи деп кояд, ж/е де онын касында 5 туйир сакалды жас балдарда турад бетинди жап деп даже касында кишкентай кызына орамал узын койлек кигизип койган, мен аяп кеттим жаз айы кун ысттыкта ол келиншек туншыгып калмайма, не себепти киеди, биздин аке -шешелеримиз жур емеспе ертенден келед бетинди жап деп айткан емес, сенимсиздик сондайлардан туындайды. мен хиджап кигендермен, 5туйир сакал койгандарга тусиндейм. биздин ата бабамыз сакал мурт толык осируши еди а казир 5туйир(аз дегенимго). оздерине жараспайды. айта берсем корген жайт коп. сондайлар оз отбасын тастап кетип жаткандарда коп, оз елин тастап бир жануя улкен аке-шешсин тастап оз бала-шагасымен арабига кошип кеткен, атырау обл. тургыны онын кишкетай 5 окитын баласымен 8сынып окитын кызында мектепке бир барып бирде бармай сойтип елден бир жолата кетип калган. казир улкен ажеймен атай али оз балалары ушин сагып отырады жылап, аяйсын карттарды. сондай боп кетуден сактасын дейм сиздерденде.

  24. Алла Тағала бiздiң түр әлпетiмiзге қарамайды. Бұл бiрақ ашық шашық жүру деген емес. Иман жүректе,хиджабта емес. Әйтсе де ол иманды күшейтеди,қыз бала арын қорғайды. Әр нәрсе шегiмен. Егер күйеуi әйелiне немесе апке қарындастарына,қыздарына хиджаб кигiзбесе,ол қызғанбайды және жәннат исi оған харам.

  25. Мусылмандарда ишки жане сырткы парыз деген бар гой.Хиджаб сырткы парызга жатады.Типти айел адамнын бир тал шашы коринсе онда ол куна болады. шашты корсе типти периште кашып кетеди екен

  26. Профессордын акылы кем. Білімі таяз екен. Көрініп тұр атақты ақшамен алғаны. Егер оқыған профессор болса бұлай жазбас еді. Мен Бектас бауырымның айтқанына қосыламын, және қолдаймын.

  27. Ен басты маселе кара жамылып хиджаб киюде емес, сана сезимде сиякты. Казактын кыздары кашанда ар уятты алга койган. балким парыз шыгар такпасын демеймин таксын тек неге кап кара тусин тандайды екен,алде, касиетти куран китапта кара тусти хиджаб тагындар деп жазылганба. кыз баласы менин ойымша хиджабсыз ак уятты жерлерин жауып журе алады деп ойлаймын.

  28. Хиджаб казакта жок! Ондай казактын туп-тамырында болмаган деп отирик ангименин тубин тесип отырган кыздарга,бул оте жаксы бир сылтау сынайлы…Атауында гана озгешелик бар екенин калай ангармайды,теги сонша акылды болса?! Кыздар заманауи ашык-шашык,тырыскан-бырыскан ашыгын айтканда фигураларын корсетип туратын киімдер кигісі келеді….!!!Бірак бул саналы еркектерге ерсі корінетін жагдай..Кай еркекке болмасын айелінін жабык,сыпайы жургені унайды жане де калайды! Ал айел кауымы бул нарсені каламайды.Сондыктан да,ауреті мен айелдік байлыгын тек еркегі ушін сактайтын айелдердін тірлігін терісінен тусіндіргісі келеді…Ал ен коркыныштысы осы ашык-шашык киінудін аягы оте улкен кунага апарып согады!!!!Жаратушы амир еткенде,жаратылганнын сойлеуге еш хақы жоқ!!!Жаратушыдан артық білетін ешкім жоқ жане болмайды да!!!!

  29. Assalyamu aleikum! Kuranda jazilgan kiz bala ayret jerin jayip jurui pariz. NAKTI HIDJAB KI DEP JAZILMAGAN. SONDIKTAN MUSILMAN SHARTTARIN ORINDAI OTIRIP KAZASH BOLIP KALAYIK. MUSULMAN BOLU ARAB BOLU EMES. Kuranda jazilgan parizdardi orindap zaman talabina sai kuinip juruge boladi, bolar eldin balasi birin-biri batir der, bolmas eldin balasi birin-biri …. der. Sondiktan kansha adam b/sa sonsha oi bar. Bir-birimizge tusinistikpen karayik.

  30. АЯУЛЫ ЕЛИМ,КАНДАСТАРЫМ,ЕШКИМ БИЗДИН УЛТТЫК КИИМ УЛГИСИНЕ ОЗГЕРИС ЕНГИЗГЕЛИ ЖАТКАН ЖОК,ЖАЛПЫ САНАЛЫ ЕТИП ХАК ТАГАЛА ЖАРАТКАН АДАМЗАТКА ТУСКЕН КУРАННЫН УКИМИ ЖАЙЛЫ.ХИДЖАП-ПАРЫЗ.БИЗДИ ЖАНЕ БИЗДЕН БУРЫНГЫЛАРДЫ ЖАРАТКАН ИЕМИЗДИН БУЙРЫГЫ.НАПСИМИЗДИ ТЫИЫП,ЕТЕК-ЖЕНИМИЗДИ ЖЫИЫП,АЛЛАГА БОЙ УСЫНАЙЫК,ЕРТЕН СУРАЛАТЫН КУНИ ПРОФЕССОР МЫРЗА ТОЗАК ОТЫНАН КОРГАЙ АЛА МА ,ДУЙИМ КАУЫМГА АЛЛАНЫН УКИМИН ОРЫНДАТПАЙМЫН ДЕП КАРСЫ ШЫГУДАН КОРЫКПАЙДЫ МА ?КЫЗ ОССЕ – АРЫН,УЛЫННЫН БОЛАШАК ЖАРЫН ,КОРГИСИ КЕЛЕР МЕ ЖАЙЫП САП ЖУРСЕ ЕГЕР БОЙЫНДАГЫ БАРЫН

  31. Хиджаб кию- иманның көтерілгені. Мәдениетті, аурат жерлерин жауып жүргеннен ешкім зиян шеккен жоқ. Әрі хиджаб кигенде, көркем мінездер пайда болады. Себебі Субхана Алла Таала сүйікті құлдарына тек қана жақсылық тілейді.

  32. Диннен шошынатын халыкка,хиджабты кимешекпен байланыстырып,былай тусиндирсек кайырлы болар..Бизде Казахтарда кимешек деп аталса,баскаларда хиджаб деп аталады дейiк.Ягни,жалпы айтканда: Кимешекпен Хиджабтын аткаратын миндети бiрдей..ол кыз баланын омырауын,ягни коринбеуге тиiс мушелерин жабады..Сондыктан,кiм калай атасада оз еркi,ен бастысы шаригат занына сайкес киiнуi парыз…Тагы бiр маселе:Ата-Анамызды тындау,айтканын екетпей орындау т.б.,Аллахтын буйрыгын толыктай орындаганнан кейiн,Екинши орында турган миндетимиз екенiн ескеруiмiз керек! Аке-Шешемиз Шаригатка кайшы келетин нарсени истеуди буйырып турса гана орындамауга толык кукыгымыз бар екенi, Дiнде айтылган..

  33. Қазақтар көзімізді ашып тарихқа көз жүгіртейік ең алдымен!!!!!!!қазақ қыздары да әйелдері де әжелері де бастарынан орамал тастамаған!Барлық әурет жерлері жабық болған!сондықтан ештеңені білмей БҰРЫН ҚАЗАҚТАР хиджаб(орамал) тақпаған деп әңгіме бұрқыратудың қажеті жоқ!!Қазіргі қыз-келіншектердің киіп жүргені қазақтардың ұлттық киімі ме айтыңыздаршы?Қырғызстанда,Түркияда және басқа шет мемлекеттерінде тігілген(біреудің яғни сәнгердің ойлап тапқан эскиздарынан тігілген) киімдер бізге Қазақстанға импортталып жатырған!!сондықтан да ағайын аңдап сөйлейік!!!!Қыздарымыздың ар-абыройын сақтаңдар,себебі олар болашақ АНА!!!Әлемді тербететін Ана!!

  34. Намаз окимын, ораза устаймын,динге карсы емеспин, бирак бир сурагым бар;баска орамал такпай – ак,жабык узын киип журсе бола ма екен, орамал такканнан кеинги сынактардан коркамын жане когаммен араласа алмай калмаймын ба

  35. Barlyk narse Allaxtyn kalauymen bolady ..Allaga shukir Allax bizdi osylai tura zholga salyp,xidzhab kiuimizge zhardemdesti!Biz osy kuanyshymyzdy dostarymyz koredi ar kaisy arturli pikirde bolady.keibir adamdar bolgan Allaxka senemin birak andagy oramalga senbeimin degen.sosyn ol adamnan surap em siz din zhaiynda bilesiz be dep.ol kisi «zhok» deidi.osyndai adamdar kaidan shygady dindi bilmegennen,meshitke baryp kormegennen shygady!((Arine okinishti birak ol da Allaxtyn kalauy)

    1. Адамнын оз ерки кандай тус киседе бирак хиджап кию керек.сол аурет жерин жабып орамал тагуды хиджап деп айтат.хиджап киген кыз жаксыма алде ашык шашык киген кыз жаксыма арине аурет жерин жабып узын киген кыз жаксы.еркектер уйленгенше ашык шашык киген кыз издейт,уйленнен кейн узын кигенин жаксы корет.казир кыздар мода куып ашык шашык киеди.сондыктан елимизде зорлык зомбылык коп.ашык шашык киген кызга кай еркек кызыкпасын.айелин кызганбаган еркек жумакка бармайды делинген куранда.бетин жабат себеби айелин кызганады.хиджапты биреулериниз арабтан келген киім депсиздер.шорты,мини юбка казактардан келгенбене.олда еуропадан келген киімго.ондай киімге кызыгудында киюдинде кажети жок.мына омир уакытша ертен ана дуниеге барганда не дейсиндер сонда ашык шашык киіп еркектердин козине тустим дейсиндерме.соны ойлау керек.орамалды тек келинде тагат дейсиздер казир кайсы келин кайсы кыз екенин айыра алмайсын.келиндер тизеден жогары койлек киет.сол дурыспане арине дурыс емес.мен озм агылшын тилинен сабак берем бирак узын кип орамал тагам.жумыска кирер кезде. Ескертип айткам.кейде карада кием онда турган ештене жок арким озине уйлескен тус киет биреулерге кара уйлесет биреулерге ак уйлесет дегендей.бир созбен айтканда алланын буйрыгына карсы келуге ешкимнин шамасы жетпейт ким болсада.тагы бир айтатыным хиджап кигендерди базардан баска жерге алмайды дединиздер.алла каласа барлык жерге жумска алады.бари алланын колында.байды кедей ететинде алла кедейди бай ететинде алла.барине бирдей топырак шашпайм кейбиреулерине айтканым.сондыктан ойланайык кыздар адаспайык.ертен ана омирге алланын алдына барасындар.сонда мына омирде жиган терген акшан мулкин комектеспейт истеген сауаптарын,устаган оразаларын,окыган намаздарын т.б солар комектеседи.кыз балага еркектин козине тике карасада куна.тек аллага сену керек аллага сенсен барде болат

  36. Dinara siz sonda Adamdardyn sozin Allaxtyn sozinen zhogary koiyp otyrganynyz goi!Zhalgan omirde Allax sizdi mina omirge synakka zhibergeninde siz nege oramal takkynyz kelmeidi.Mysalga sizdi omirge alyp kelgen ananyzga siz ne isteisiz ?siz kolynyzdan kelse aspandagy zhuldyzdy da alyp berginiz keledi ia?al sizdi zhane barlyk tirshilikti zharatkan allaxtyn osy oranyndar dep aitkanynda nege oryndamaska!Ol Allaxka negizi kazhet emes ol sizge kazhet!boten er balanyn kozinen saktanasyz!Zhaman narseden dak bolasyz!)Oilanynyz!

  37. Ас саламу ьалейкум мусылмандар професор білімді деп ал сен не білесін деп таласып жатыр ал тақырып орамал жайында болып жатыр. професор дін жайында барін білеме одан хабарларын барма? дінді білмейт бірак дүние істеріне келгенде професор болса ол кісіден дін жайында сурауларын агаттық сірә, орамал тарту Ислам дінінен Ал Ислам діні Алланыкі неге Аллага карсы шыгып жатырсыздар алде куранга сенбейсіздерме, професор куран окымаган ба аде оку білмейме, талас тартыс кияметке шейін жалгасатыны айтылган сондыктан сак болу керек, ата баба деп кояды Абайдын 45 кара созінде не жазылган екен алде сендер Абайдан да дана сыздарма, ақылды адамға иман парыз иманы бар адамға ғибадат парыз дейт Абай Құнанбаев. ата бабамыз намаз оқыган мына73жыл Ресейдін карамагында болганда казагымыз намаз не екені тусінбей калды енді міне тәуелсіз мемлекетке айналганда мастыктары тармаган адамдар балактан тартқыштайды келіп. Аллах куран да білгендермен білмегендер теңбе дейт. казір жастар жагы дін жайында окып білім алат ал улке н агаларымыз улгі болудын орнына мына омірде кызык коріп кал журіп кал ішіп кал деумен әлек. мусылмандар ойдан айтпайт не болсада шаригат тагы білімді айтат сондыктан сен не білесін деген создерін бул жерде болмасын.

    1. kewirinizder.men 11 jastamin.ozim mewitke barip okip jurmin.alla kalasa endi kuran karim namazga tusemin.sizder minda aitip jatirsizdar hidjap kiu mided emes dep ol arabia eldin sal dasturi disizdep sizder katelesip tursizdar jabik kinip hidjap kiudi bizge hasiretti allamiz buirgan.ana duniege barganda alla sizden sen musilmansisba degende ia musilmanmin dep turasizba hidjap kiu mindetti emes dep alip.hidjap kigen adamdardan korkamin dep jatir tusibeimin nege korkadi olatr oltirip ketpeidi goi sizderdi.awik kinip jurgenderge jaraisin deisinderme ne?

  38. Бул президенттін жанында журген мангурттердін созі болса керек..Себебі, Хиджап арабтын емес, мусылманнын киімі! Араб пен озге халыктардын улттын ерекшелігінен туган киім-никаб пен паранжа! Мухтар Ауезов хиджапты ‘Шаригаттын шалісі’ деген! Хиджап пен кимешектін кандай айымашылыгы бар? Екеуі бір киім! Егер хиджаптын казакка катысы болмаса, кимешек киген ажелерімізде Казак емес шыгар..? Хиджап-Курандагы Алланын буйырганына сай келетін бірден-бір киім. Ал беті-аузын буркеп алу ол арабтар мен пакістан-аугандыктардын киімі! Оны Казакка тыкпалаудын кажеті жок..Бірак жартылай жаланаш жургендерден кара киім киген алдекайда артык..Ол адамнын жеке тандауы.. Олар Казак кыздары уятты жерлерін жаппай, шешіне беруін калайды..Кімдер? Казактын жаулары..Казак кыздарын шешіндіруді койып, киіндіретін кез келді!

  39. ассаламу,алейкум!!!сиздердин ешкайсыларынызды тусинбедим..биреулериниз хиджаб дурыс десе биреулериниз кате дейсиздер))мен хиджабты миндетти турде кию дегенге косылмаймын.ол тек адамдардын кызыгып кип журген мода кими кадимги)хиджаб дейди .бирак казир олар типти современный ки!мненде адеми болып кетти гой…бари соны оздеринше миндетти деп ки!п алган …жылтыратып)хиджаб деген ата-бабамыздан бар болса неге..ислам дининен бери намазбен бирге бизге таныс болмады…намазды билдикте миндет екенин …ал хиджабты кейннен естидик..оны жай шыгарып алган ..хиджаб кигендердин сыртынан карасан бахабис деп тусинеди казир бари(сондай тусиник калыптасып кеткен барине..даже сондай ки!нгендерди жумыска.окуга.даже мектепке де киргизбейди..казак кызына жат кылык))кейбирлери айтады намысын коргап жур деп..ким билсин бари бирдей емес..истейтин адам хиджаб ки!пте истейди..темеки тартсада.арак ишседе)казир заман солай ..сосын сыртка инабатты кыз ибалы келин оздеринше)халайык!!сиздер казактын кара кыздарын ашык-шашык,мини юбка,шаштарын жалбыратып т.б айтып жптсыздар!козднринизди ашсаныздаршы)кошнгн карасак бари солай журме екен..олай копке топырак шашпаныздар…ким биледи жигиттер ушин сиздердин карындастарыныз солай журетин шыгар..оганда солай десе жаксы касиетпе)иманды кыз хиджабты ки!п бахабис атанбай,жаланаш,ашык журип намыссыз атанбай орташа ки!нип сыйлы бола алады))намазын окысын бирак жабылып оранып алмасын …орташа ки!нсин сонгы улгилерден калмай…сол биздин касиетимиз…биз ислам дини болсак неге бари хиджаб кимейди…неге сондай буйрык болмайды..керисинше бари кашады..бар жерде тиым салынган)))аллам ози кеширсин!!намаз окитын кыздарга алланын нуры жаусын!ал хиджабка келсек ойланарсыздар)))рахмет!!!

  40. ата-баба заманымызда хиджаб деген атауда,киген кыз-келиншектеримизде болмаган ..ертедеги кыз-келиншек,ажелеримиз кимеген нарсени казир ки!п иманды болып калыпты)бул кайдан шыкты тусинбеймин))кешириниздер!артык кетсем)мен оз басым карсымын бундайга….

    1. махамбет Отемисулы
      мусылманшылык кимде жок
      тилде бар да динде жок деген олены бар
      осыдан-ак биле бер ата бабаннын диндарлигин
      Абай да казактардын мусылманшылыгына оте ауыр сындар айткан

  41. xidjab degen ol aiel adamdarga pariZ! egerde basina oramal takan kizdardi korsender Allaga wukirwilik etinder.kazaktun kizdary tarbieli bolvatyr dep.awik wawik kingen kizdarga nege wowinbaisindar odanda olar erkekterdin nazaryn ozderine audaryp jur emes pe osidan kin kanwama zorlik bolvatyr.jureginde imany bar kiz iagni hidjap kugen kiz baaskalar siaxty emes olar kowede jurgendede ewkimge koz salmaidi auzinan artyk jamam soz wkpaidi ata anasimen urispaidi tungi klubtarga barmaidi auzina iwimdikpen wilmda almaidi musilman kizdar tangi 5te tan namazina turadi kalgandari siaxty tangi 5 te klubtan kelmidi mine hidjab kigenderden korkasindar.hidjap kigenen emes awik kingen kizdardan korkindar olar bolawak ana bola alama?kizdarina erten kalai tarbie bermek olar klubka bar deppa.hidjab kigen kizdardan korikpaik

  42. Қол аяқ бұттың жабылуы ұлтың бір есінің жиғандығы қарындасым мен сізге разымын арейне шын жүректен. Бірақ айналайындар хилжап демей орамал не балмаса басқа ұлттық мағанада атауға болмайма хиджаб десең білмейтіндер вахабист деп ойлайды. Сонда қазақта орамал жамылғылардың атауы жоқпа әлде қазақ өмір бақи жалаңаз келіп қазір ғана дін қабылдап жатырма. Ұлтық құндылық қазақта текелес келген дінмен. Қазақ бойында дала заңы көшпенділердің мәдениеті бар. Яғыни дінмен ұлтты бірге алып жүру керек еліктеп өзгенің құрсауына түспей. Оны Алла тағалада пайғамбарда (о,а,с,б)ұлт қылып жаратқанын айырып айтадығо. Сонда біз басқаның тілдік сөзін емес өз сөздігімізді пайдаланумыз керек сияқты егер менікі дұрыс болса. Дұрыс болмаса кешірім сұраймын баршадан.

  43. Саламатсыздар ма.мен бирак ауыз соз айтайын.Елбасынын хиджапка байланысты айтканын телев кординиздер ма) Кормесениздер интер бар. Салафи, уахаби т.с.с теке сакалдар егер сондай билгиш диндар болсандар онда карандар.Патша алланын коленкеси. Оган багыну президенттин айтканын орындау ягни дурыс кой) келисесиздер гой.Арабтын географ климаты мен казактын геог климаты келмейд оте Алтай агамыз дурыс айтад. Биз араб емеспиз биздин ата- бабамыздын улттык накышта киимимиз дастурмиз жогалад олай болганда.Неге тусинбейсиздер.Ей бирак сендерге безполезно айтып билем бир жакын туысымыз кирип кетип хиджап тартып куйеуи теке сакал боп жур.

    1. Еркин ага кеширерсиз сиздики дурыс деп санамаймын.ким айтты сизге аллага багыну президентке багыну деп.шатаспаныз.биз тек алланын айтканына багынуымыз керек.бизди президентти ким жараткан алла.сондыктан шатастырманыз.екеуинин магынасы еки болек дурыстап ойланып сойлениз.хиджап кисе улттык накыштагы кимимиз эогалат дейсиз кайсы улттык накыштагы киімдериниз жогалып жаткан мини юбка мен шорты шалбарма.сакал койгандарды теке сакал деп айтасыз.неге уйтип айтасыз сонда абай атамызда шәкәрім аталарымызда теке сакал болганыма.сизге алла тура жолга салсын.осы создериниз ушн мойынынызга куна жинап жатсызго

  44. Хиджаб араб елінің ұлттық киімі. Ал біздің ұлттық киім Сәукеле. Қыз Жібек киносындағы қазақ қыздары қандай киім киіп жүр, қазіргі қыздарымызда солай киіну керек. Құрметті қыздар бастарыңда титтей иман, жұдырықтай ақыл болса, елімізге келіп шет жердің киімін киіп мода көрсеткеше, қазақтың сәукелесін киіп, таза қазақилықты сақтаңдар. Сәукледен де еш жерің ашық қалмайды. Мүмкін сонда ғана өзге адамдардың сіздерге деген көзқарасы өзгерер

  45. Мен озим ИншаАллах намаз окимын.Алла тагала айткан екен кыз баласы тозак отында коп ер баласына караганда. Не себепти деп ойлайсыздар? Себеби кыз баласы Алла айткан жолымен журмиди Дин жолымен жургиси келмиди и тусинбиди да. Олар тек моданы куалаган ашык шашык кинип,енд ары карай айтудын кажети жок баримизге тусникти. Мине содан Аллах айткан екен егерде кыз баласы 5 уакытылы намазын окып,уятты аулетти жерлерин жауып,оз киеуин олелгенше силап отсе 8турли Жаннат есегин тандап турып ашады деген екен. Мусылман бауырлар адаспайык шайтан жолына туспик онын азгыруына сенип калмайык. Тек Аллага кулшылык етиндер Алла жолымен журиндер Алла ризалыгы ушин омир суриндер. Алла бизди кутуде оз пенделерин кутуде сайтан жолынан кутуде. Алланын мейирим шексиз Алла аркашан бизбен бул дуние жай сынак алдамшы откинши нагыз дуние Алланын касында. Сол дуниеге баруга бииз лайыкты болайык.. Жанеде хиджаб кию ол дурыс парыз. Биз мусылман болып дуниеге келгенимизге куанайык

  46. Мында арким ар турли пики жазыпты…арине ар адамнын оз ойы дурыс ари ар адам сол ойына амал етеди.. казактың киими сәулеке болса кайда сәукеле киетин қыздарымыз. .сонда казир сәукеле кимесе патриот немесе казак болмағаны ма? Неге дин менен дәстүрді ұштастырмаска? Неге қазақы үлгіде кимеске … казакта хиджаб болган бирак атауы баска, аудармасы баска. Иа арине кезинде жас кыздар артқа таккан, ойткени бир ру бир ел болды… конакка шыкканда ажелер кимешек киди…не ушин …ботен ер адамдар болганы ушин.. дин ортак, дәстүр ортак… неге осыншама соз қыламыз осы киимди…кашан тыныштық орнайды екен… Абай атамыз айткандай «Жаратушы турганда жаратылғаннан не сурайсын» дегендей Абай атамыз меңзеп кеткен Алланың бұйрығы кайда қалмақ? Мөңке бидин ақырзаман жайында айткан өсиети келип жеткен кун гой …Алла Тағала журегимизге сонбес иман берсін!

    1. Әр адамда өз еркі бар, сондықтан хиджаб немесе ашық- шашық киім кию ол адамның ақылына байланысты. Хиджаб кимей ақ ұятты жерлерінде жауып өз жөнімен жүрген қыздар бар, қыз баланың санасына анасы тәбиелілік пен инабаттылықты қондырса барлығы жақсы болады. Қазақта хиджаб шынымен жоқ, ия кимешек орамал ертеден аже, ана, қыз – келіншектеріміз киген. бірақ ол ХИДЖАБ емес дің мен келген зат ол ұлттық зат емес. 7-8 жасар қыз баланың қай жері ұятты ол бала күнәсіз періште. Қыз бала – келін болмағанша орамал тарту ол дұрыс емес деп өз пікірімді білдірем. Қыздарға айтатыным шаштарынды түйіп ұятты жерлерінді жауып дұрыс жолда болсандар болашақтаарында жарқын болады.

  47. Саламатсыздар ма! Хиджаб киюге тыйым салатындарға құлақ қағыс, өздерінің шетелдік фирмалық киімдерін жеңі қысқа, етегі шолақ киюлеріне неге қарамайды. Онда өзіміздің ұлттық қазақ киімдерін киюге неге ұялады. Ұялатын қазақтар қыздарымыздың орамал тағып жүргеніне мақтануы керек емес пе. Егер құран оқыған болсаңыздар ол жерде нақты жазылған шаштарынды, әурет жерлерінді жауып жүріндер деп. Ендеше өздеріңіз қандай киім кюге ұсыныс білдірер едіңіздер

  48. Ассалаумагалейкум баршанызга.Абай мен Шакарим намаз окимаган деп калай айта аласыздар.Неге билетин адамдай сойлейсиздер?Абайдын «Алланын ози де рас,сози де рас» деген оленди окиниздар,ал шакаримге келсек,мусулмандык шарты туралы толык ари тусуникти жазылган.Осы кисилердин енбектерин оки тура намаз окымаган деп айту акылга сыймас.Булай шатаспаныздар.Хиджаб мусулманнын киими.Алланын жиберген аятын орындау -мусулманнын паризи.»Оян,казак»

  49. Сонда казакстанда еркектерге гана намаз оку парыз болганыма? Казактандагы дини баскармасы не ушин? Олар не ушин жур?казактын еркектерин окыту ушинбе? Жалгыз асыл арнада ислам динин окытпай баска каналдарданда диннин турасын жолдаса иманды адамдар кобеер еди тура жолдагы. Кыздардын аурет жерин жабкысы келмей мода куалайтындыгы, один таяздыгы. Билмесе олардын кинасы жок. Ай дейтин аже кой дейтин кожалардын дауыри откен. Мемлекеттин колында тарбиелеу. Алдынгы донгелек кайда бурылса арткы донгелек сол жакка журеди!

  50. Бір Алла тағалаға сыйынатын,
    Екі дүниенің барына сенетін,
    Үш жүздің ынтымағын ойлайтын,
    Төрт құбылаң тең болсын дейтін,
    Бес парызын ұмытпайтын,
    Алтау ала болмаса дейтін,
    Жеті қазынасын сақтайтын,
    Дінім Ислам, тегім Түркі дейтін,
    Əбу Ханифа мəсһабына жататын,
    Мұсылман қазақ екенімізді ұмытпайық!

  51. Ассаляму алейкум уа раҺматуллаһи уа баракатуһ Бауыржан Есмахан ұстаз! Мен сізбен толықтай келісем, жақсы айттыныз! Тек осыны жоғарыдағы басшылар түсінсе екен деймін! Орамал таққан әпке, сіңілдеріммен айналысқанша, қысқы киіп, шаштарын жалбыратқан қыздарды жөнге салмайма! Неге басшыларымыз Орамал – ол Алланың бұйырғаны, парыз екенін неге түсінбейді! Шетелген еліктеп етектері қысқарып жатқан қыздарымызға неге қарамайды, неге сырға тағып, шашатарын бояп алған, жабыстырып киіп алған жігіттерімізге қарамайды! неге соларды тәртіпке салмайды! Жоқ міндетті түрде орамал тағып Алланың әмірін, парызын орындап жатқан әпке, сіңілдеріме тисе береді?! Кезіндегі әжелеріміз хиджаб кимеген дисіздер. Жақсы кимесе, онда қай әжелеріміз қысқа киіп, шаштарын жайып, еріндерін қан ішкендей қып – қызыл боп бояп алған айтынызшы?! Қайсы аталарымыз шаштарын бояп, сырғы таққан? Хижаб (дәлме-дәл аудармасы « жамылғы», яғни, жасыратын зат) деп аударылады. Мысалға, жемпирди алсақ біз оны жемпир деп атаймыз, ал қытай немесе басқа мемлекетте оны жемпир демейди ғой, оны өздерінің тілдерінде басқаша атайды! Сол сияқты Араб елдерінде хижаб деп атаса, бизде орамал дейді! Тағы да айта кететін мәселе Орамал ол Алла Тагаланын әмірі, бұйрығы! Алла Тағаланың әмірі ол талқыланбайды!!! Ин ша Алла орамалға қарсы болғандарын тоқтатар! Басшыларымызға және де дұрыс түсінбей жүрген мұсылман бауырларыма Алла Тағала хидаят берсін!

Пікір үстеу

Э-пошта мекенжайыңыз жарияланбайды.

Back to top button